ΑΚΟΥΣΤΕ
LIVE

ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ:Στα βήματα του Φειδιππίδη (VIDEO-PHOTOS)

Με την συμμετοχή 385 αθλητών θα πραγματοποιηθεί το ερχόμενο διήμερο (25-26 Σεπτεμβρίου) το φετινό "ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ".

 

 

Το ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ είναι ένας ιστορικός υπερμαραθώνιος που λαμβάνει χώρα στο τέλος του Σεπτέμβρη κάθε χρόνο στην Ελλάδα. Είναι ένας από πλέον δύσκολους αγώνες υπεραποστάσεων παγκοσμίως και παράλληλα πολύ μεγάλου ενδιαφέροντος λόγω του ιστορικού του υπόβαθρου.

Το Σπάρταθλο αναβιώνει τα βήματα του Φειδιππίδη, ενός αρχαίου Αθηναίου δρομέα μεγάλων αποστάσεων, ο οποίος το 490 π.Χ., πριν από τη μάχη του Μαραθώνα, εστάλη στη Σπάρτη να ζητήσει βοήθεια στον πόλεμο που διεξήγαγαν οι Έλληνες με τους Πέρσες. Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, ο Φειδιππίδης έφτασε στη Σπάρτη μια μέρα μετά την αναχώρησή του από την Αθήνα.



Το 1984 ιδρύθηκε ο Διεθνής Σύνδεσμος "ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ", ο οποίος από τότε μέχρι σήμερα διοργανώνει ανελλιπώς τον αγώνα κάθε Σεπτέμβρη. Η επιλογή του μήνα αυτού έγινε, διότι τότε τοποθετεί χρονικά ο Ηρόδοτος την αποστολή του Φειδιππίδη στην Σπάρτη.

Παράλληλα, ο Διεθνής Σύνδεσμος ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ σε συνεργασία με την Free Life Productions θα καλύψει τον φετινό αγώνα με Live Streaming (ζωντανή μετάδοση) σεπραγματικό χρόνο για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα και όπου αυτό είναι εφικτό.

Η ζωντανή μετάδοση του αγώνα σε μορφή video θα γίνει μέσα από 2 κάμερες υψηλής ευκρίνειας αλλά και με πλάνα από micro copter (drone) όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν. Η εικόνα που θα μεταδίδεται από το επίσημο website του Συνδέσμου, θα είναι σε μορφή 720p, δηλαδή High Definition, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμη σε όλους.

Ο ιστορικός υπερμαραθώνιος θα είναι ζωντανά πλέον σε όλες τις multimedia συσκευές (Smartphones, Tablet, IOS, Android, Windows mobile).
H αρχή θα γίνει με το briefing των αθλητών στο ξενοδοχείο FENIX στη Γλυφάδα στις 24 Σεπτεμβρίου 2015 και θα συνεχιστεί με την έναρξη του αγώνα κάτω από τον Ιερό βράχο της Ακρόπολης στις 25 Σεπτεμβρίου 2015 μέχρι και τον τερματισμό στη Σπάρτη.



Διαδρομή:
Η διαδρομή του Σπάρταθλον διεξάγεται από σημείο σε σημείο, η ανύψωση ποικίλει από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι τα 1.200 μέτρα, πάνω σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο, αμαξόδρομο και βουνίσια μονοπάτια. Σταθμοί βοήθειας είναι τοποθετημένοι κάθε τρία έως πέντε χιλιόμετρα και είναι εφοδιασμένοι με τροφή, νερό και άλλα αναψυκτικά καθώς επίσης και τα προσωπικά είδη των αθλητών. Ο αγώνας διεξάγεται κάτω από αστυνομική και ιατρική επίβλεψη με γιατρούς, φυσιοθεραπευτές και ασθενοφόρα που είναι διαθέσιμα καθόλη την 36ωρη διάρκεια του αγώνα.
Ο αγώνας είναι πολύ απαιτητικός, όχι μόνο λόγω της απόστασης, αλλά για τις χρονικές απαιτήσεις περάσματος των σημείων ελέγχου καθώς και τις καιρικές συνθήκες.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε ένα από τα σημεία ελέγχου έχει τους δικούς του χρονικούς περιορισμούς και ο δρομέας θα πρέπει να φθάσει πριν από τον επίσημο χρόνο κλεισίματος διότι διαφορετικά θα αποκλειστεί από τον αγώνα. Για να μπορέσει να σχεδιάσει αποτελεσματικά την πορεία του είναι χρήσιμο να δει τον αγώνα κατά τη σειρά των τομέων, όπως εμφανίζονται στον πίνακα που ακολουθεί:

Τομείς Αγώνα

Σημεία Ελέγχου

Απόσταση από ΑΘήνα

Κλείσιμο Τελευταίου Σημείου Ελέγχου

Συνολική Απόσταση Τομέα

Μέγιστος Χρόνος για τον Τομέα

ΑΘΗΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ

0 - 22

81 ΧΛΜ

16:30 ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ

81 ΧΛΜ

9:30 ΏΡΕΣ

ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΝΕΜΕΑ

22-35

124 ΧΛΜ

23:00 ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ

43 ΧΛΜ

6:30 ΏΡΕΣ

ΝΕΜΕΑ - ΛΥΡΚΕΙΑ

35-43

148,4 ΧΛΜ

03:30 ΣΆΒΒΑΤΟ

24,5 ΧΛΜ

4:00 ΏΡΕΣ

ΛΥΡΚΕΙΑ-ΝΕΣΤΑΝΗ

43 -52

172 ΧΛΜ

07:30 ΣΆΒΒΑΤΟ

23,5 ΧΛΜ

4:30 ΏΡΕΣ

ΝΕΣΤΑΝΗ-ΤΕΓΕΑ

52-60

195 ΧΛΜ

11:00 ΣΆΒΒΑΤΟ

23 ΧΛΜ

3:30 ΏΡΕΣ

ΤΕΓΕΑ-
ΣΠΑΡΤΗ

60-75

245,3 ΧΛΜ

19:00 ΣΆΒΒΑΤΟ

50,3 ΧΛΜ

8:00 ΏΡΕΣ


Δείτε τον Χάρτη της Διαδρομής ΕΔΩ και για κινητά τηλέφωνα ΕΔΩ .

Τομέας Κορίνθου

Αφήνοντας τη γραμμή εκκίνησης στη βάση της φημισμένης Ακρόπολης της Αθήνας οι αθλητές κατευθύνονται για το πεζοδρομημένο τμήμα της οδού Αποστόλου Παύλου, περνούν τον ηλεκτρικό σταθμό του Θησείου και μπαίνουν στην πλατεία Αγ.Ασωμάτων όπου θα στρίψουν αριστερά στην οδό Ερμού. Σχεδόν αμέσως τους κάνει νόημα η Ιερά Οδός και οι δρομείς θα μείνουν σ΄ αυτή την ιστορική πορεία μέχρι τη Μονή Δαφνίου, όπου θα διασχίσουν την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου και θα συνεχίσουν μέσω Ασπροπύργου στην Ελευσίνα (24,2 χλμ). Γυρνώντας στην παλιά Εθνική Οδό προς Κόρινθο θα περάσουν διαδοχικά τον Λουτρόπυργο, τα Μέγαρα (Μαραθώνια απόσταση 42,5 χλμ), την Κινέτα και τους Αγίους Θεοδώρους για να φθάσουν στον Ισθμό και τη γέφυρα πάνω από το κανάλι (78,5 χλμ).

Η διαδρομή μέχρις εδώ είναι μία σειρά από βαθμιαίες ανόδους και καθόδους, κοντά στη θάλασσα, αλλά τώρα στρεφόμαστε νότια μέσα στα χωράφια και την Πελοπόννησο. Σύντομα, μετά τη γέφυρα (2,5 χλμ) οι δρομείς στρίβουν αριστερά για το σημείο Ελέγχου 22, στο Εργοστάσιο της CROWN HELLAS CAN (81 χλμ.).

 
Τομέας Νεμέας
Ο στενός δρόμος συνεχίζει προς τα Εξαμίλια και την Αρχαία Κόρινθο. Κατηφορίζοντας μέσα από το κέντρο της Αρχαίας Κορίνθου, οι δρομείς στρίβουν δεξιά στο Ναό του Απόλλωνα και συνεχίζουν μέσα από τους πορτοκαλεώνες για τον Άσσο (100,5 χλμ). Εδώ αρχίζει η ανάβαση των λόφων που χωρίζουν την Αρχαία Νεμέα από τη Θάλασσα. Κατά μήκος αυτής της ελικοειδούς ανάβασης (351 μέτρα σε 24 χλμ.) ο δρόμος περνάει από τα χωριά Ζευγολατιό και Χαλκείο για το σημείο ελέγχου 35, μπαίνοντας στη Νεμέα (124 χλμ.) περνώντας κατά μήκος των μνημείων του αρχαίου πολιτισμού και του πρόσφατα ανασκαφέντος σταδίου.


Τομέας Λυρκείας
Συνεχίζοντας σε έναν αγροτικό δρόμο, όπου οι συνθήκες έχουν αλλάξει λίγο τις τελευταίες δύο δεκαετίες, πρέπει να προσέξουμε λίγο γιατί είναι εύκολο να σκοντάψει κανείς σε πέτρες ή νερόλακκους που είναι συνεχώς διασκορπισμένοι κατά μήκος του δρόμου. Είναι τώρα που μέσα στο απογευματινό σκοτάδι, για πολλούς δρομείς, μια υγρή δροσιά αρχίζει να κατηφορίζει από τη δασωμένη βουνοπλαγιά. Ένα λιμανάκι στο σκοτάδι είναι το χωριό Μαλανδρένι (140,2 χλμ.) πριν από μία ακόμη βραχώδη κάθοδο και μία σύντομη ανάβαση στο βόρειο-δυτικό τμήμα της Εθνικής Οδού Ε65 και του σημείου ελέγχου 43 στη Λυρκεία (148,5 χλμ.).


Τομέας Βουνού Και Νεστάνης
Η Λυρκεία είναι ένα ζωντανό σημείο αυτή την ειδική νύχτα και είναι συχνά πλημμυρισμένη από επισκέπτες καθώς και υποστηρικτές που έρχονται να δειπνίσουν και να παρακολουθήσουν τον αγώνα καθώς προχωράει από αυτό το σημαντικό σημείο. Αφήνοντας πίσω τους το άρωμα του καφέ και της τσίκνας από το σουβλάκι, οι δρομείς ακολουθούν το δρόμο που ελίσσεται νωχελικά προς τα πάνω, εγκαταλείπουν γρήγορα τον πολιτισμό. Στα επόμενα 13 χλμ. ο δρομέας θα ανεβεί κάποια 960 μέτρα για να πλησιάσει στη κορφή του περάσματος του Σάγκα στην πλευρά του Αρτεμισίου. Οι στόχοι είναι το χωριό Καπαρέλλι (154,1 χλμ) και μετά το σημείο ελέγχου 47 στη βάση του βουνού (159,3 χλμ.). Το να φτάσεις στην κορυφή του Σάγκα δεν σημαίνει κατόρθωμα και θα πρέπει να προσέξεις πολύ το προδοτικό στριφτό μονοπάτι. Από την κορυφή (1.100 μ.) υπάρχει μια απότομη κατάβαση και ένα ζίγκ-ζάγκ μονοπάτι προς το χωρίο Σάγκας (164,3 χλμ.) στην Αρκαδία, όπου η διαδρομή ενώνεται ξανά με το λιθόστρωτο δρόμο, με τη συχνά απαραίτητη γρήγορη επιτάχυνση για το σημείο ελέγχου 52, στη Νεστάνη (172 χλμ.)


Τομέας Τεγέας
Από τη Νεστάνη ο δρομέας διευκολύνεται σταδιακά προς την πεδιάδα της Τρίπολης και περνάει διαδοχικά από μικρά χωριουδάκια και το Ζευγολατειό της Αρκαδίας. Τώρα ο δρόμος είναι ανάμεσα από επίπεδα αγροτεμάχια που συχνά είναι σκεπασμένα με την πρωινή ομίχλη μέχρι να ανατείλει ο ήλιος πάνω από σημείο ελέγχου 60 στην Τεγέα (195 χλμ.). Εδώ ο δρομέας έχει ανάγκη να πάρει φυσικές δυνάμεις, παρόλο που μένουν μόνον 50 χλμ. για τη Σπάρτη, υπάρχει συχνά μία ακόμη αποκαρδιωτική προσπάθεια μέσα στην ανελέητη ζέστη της καινούργιας μέρας.


Τομέας Σπάρτης
Από την Τεγέα ο δρόμος ξαναπαίρνει την τελική ανοδική πορεία του αγώνα ανεβαίνοντας από τα 640μ μέχρι τα 975 μ. σε ένα διάστημα 22 χλμ. Οι δρομείς θα περάσουν από τα χωριά Καμάρι (196,8 χλμ.) και τη Μανθυρέα (202,1 χλμ.) όπου ο δρόμος ελίσσεται και στρίβει ανάμεσα σε ένα καταπράσινο τοπίο, το οποίο είναι ορατό μέχρι εκεί που φθάνει το μάτι. Τα τελευταία 28 χιλιόμετρα για τη Σπάρτη είναι σχεδόν όλα σε κατηφορικούς λόφους μέσα στην πεδιάδα του Ευρώτα. Στο χωριό Βουτιάνοι (236,2 χλμ.) οι δρομείς μπορούν να δουν καθαρά το στόχο τους και αφού περάσουν τη γέφυρα του Ευρώτα (243,5 χλμ.) συναντιόνται με τους μαθητές των τοπικών σχολείων που θα τους συνοδέψουν στο σημείο 75 και τη γραμμή τερματισμού στη Σπάρτη, την πρωτεύουσα του Νομού Λακωνίας. (245,3 χλμ.).

Η πόλη βγαίνει δυναμικά για να υποδεχθεί τους αθλητές σαν ήρωες, μπροστά στο άγαλμα του βασιλιά Λεωνίδα. Όλοι οι τερματίζοντες αθλητές στεφανόνωνται με ένα στεφάνι ελιάς και τους προσφέρεται ένα κύπελο με νερό από τον Ευρώτα, περίπου όπως τιμούνταν οι Ολυμπιονίκες στα αρχαία χρόνια.

Αρχαίες πόλεις

AΘΗΝΑ
Η πρωτεύουσα του Ελληνικού Κράτους και η σημαντικότερη πόλη της Αρχαίας Ελλάδας.
Η Αθήνα έφθασε στο απόγειο της δόξας της κατά τον 5ον π.Χ. αιώνα, τον αποκαλούμενο " Χρυσό Αιώνα ", με τον τεράστιο και πρωτοφανή ρόλο που έπαιξε ως δημιουργός ενός μεγάλου πολιτισμού, που κατά κύριο λόγο οφείλεται στην ιδιοφυή πολιτική προσωπικότητα του Περικλή.( 490 - 429 π.Χ. )
Αυτός είναι κατ αρχήν, ο ιδρυτής της Αθηναϊκής Δημοκρατίας που έγινε παγκόσμιο σύμβολο και θαυμάζεται αιώνες ολόκληρους ως την εποχή μας.
Ο Περικλής δώρισε στην ανθρωπότητα ένα θαυμάσιο πολίτευμα που βάση του είναι η ελευθερία και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, και όπου, " ο δήμος εστί ο κρατών ", κατά την έκφραση του Αριστοτέλη.
Παράλληλα όμως φρόντισε να κοσμήσει την Αθήνα με απαράμιλλα αρχιτεκτονικά μνημεία που αναγέρθηκαν πάνω στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Ο Παρθενώνας, (447 - 438 π.Χ. ) το λαμπρότερο αρχιτεκτονικό δημιούργημα όλων των εποχών και η έκφραση της τελειότητας του κλασσικού πνεύματος της εποχής του Περικλή. Είναι ναός δωρικού ρυθμού, αφιερωμένος στη Θεά Αθηνά χτισμένος από λευκό πεντελικό μάρμαρο. Αρχιτέκτονες του ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης. Το χρυσελεφάντινο άγαλμα της θεάς στο εσωτερικό του ναού καθώς και τα γλυπτά των διαζωμάτων και των αετωμάτων φιλοτεχνήθηκαν από τον μεγάλο γλύπτη Φειδία.

Τα Προπύλαια, (437 - 432 π.Χ. ) η μεγαλοπρεπή είσοδος στην Ακρόπολη και τα μνημεία της, έργα του διάσημου Αθηναίου αρχιτέκτονα Μνησικλή.

Ο ναός της Αθηνάς Νίκης λεγόμενης της Απτέρου Νίκης (420π.Χ.), αναγέρθηκε με σχέδια του Καλλικράτη σε ανάμνηση των νικών των Ελλήνων κατά των Περσών. Είναι ένα από τα πιο περίφημα μνημεία της Ελληνικής Κλασσικής Αρχιτεκτονικής, ένα αριστούργημα Ιωνικού Ρυθμού.

Το Ερεχθείο ( 420 - 206 π.Χ. ), κομψός ναός Ιωνικού ρυθμού αφιερωμένος στη Θεά Αθηνά και τον Βασιλέα Ερεχθέα, διακοσμημένος με 6 Καρυάτιδες, ωραίες ιέρειες που με ασύλληπτη χάρη υποβαστάζουν τη σκεπή του ναού

 

Η Ακρόπολη της Αθήνας αποτελεί το σύμβολο, τη δόξα και την περηφάνια αυτής της πόλης δια μέσου των χιλιετηρίδων και παρά τις αναρίθμητες επιδρομές και επιθέσεις που έχει υποστεί, στέκει όρθια πάνω στο βράχο της για συνδέει τον θαυμαστό αρχαίο πολιτισμό με τον σύγχρονο. Ανεκτίμητα ευρήματα των ανασκαφών της Ακρόπολης καθώς και γλυπτά από τον Παρθενώνα και τους άλλους ναούς στεγάζονται στο Μουσείο της Ακρόπολης. Ανεγέρθηκε το 1878 και είναι το μοναδικό μουσείο στον Κόσμο για τη γνωριμία με τις πρωταρχικές δημιουργίες της Αττικής τέχνης.


 

 


 
ΕΛΕΥΣΙΝΑ
Πόλη - Κράτος της αρχαιότητας που έγινε γνωστή σε ολόκληρο τον Ελληνισμό μετά την έλευση της θεάς Δήμητρας, που έφθασε εκεί αναζητώντας την χαμένη κόρη της Περσεφόνη. Προς τιμήν της Δήμητρας και της Περσεφόνης καθιερώθηκαν και τελούνταν μυστικές θρησκευτικές τελετές, τα Ελευσίνια Μυστήρια.
Η Ελευσίνα είναι πατρίδα του μεγαλύτερου τραγικού ποιητή της Αρχαίας Ελλάδας και όλων των αιώνων, του Αισχύλου ( 525 π.Χ. ).
Η Ελευσίνα είχε πολύ σημαντική θέση στην ιστορία εφόσον για πολλούς αιώνες υπήρξε μαζί με τους Δελφούς και την Δήλο ένα από τα μεγαλύτερα πνευματικά κέντρα του Αρχαίου κόσμου.
Αξιόλογα ερείπια του ιερού χώρου της Δήμητρας γνωστού με το όνομα Μέγα Τελεστήριο όπου γίνονταν η μύηση στα Ελευσίνια Μυστήρια σώζονται μέχρι σήμερα. Στην πόλη υπάρχει μουσείο με πολυάριθμα αρχαιολογικά ευρήματα.
Σήμερα η Ελευσίνα είναι μια διαρκώς εξελισσόμενη βιομηχανική πόλη.

 


 ΜΕΓΑΡΑ
Η πόλη των Μεγάρων είναι αρχαιότατη και απέκτησε μεγάλη ισχύ, δόξα και αυτονομία ήδη από τον 8ο π.Χ. αιώνα. Λαός Θαλασσοπόρων, οι Αρχαίοι Μεγαρείς, ίδρυσαν σημαντικότατες αποικίες κατά τον 7ο και 5ο π.Χ. αιώνα στη Σικελία, την Προποντίδα, τον Εύξεινο Πόντο και το φημισμένο Βυζάντιο στις ακτές του Βοσπόρου.
0 πλούτος και η ευημερία της πόλης οφείλονταν κατά κύριο λόγο στο εμπόριο μεταξύ της μητρόπολης και των πλουσίων αποικιών της.
Η μεγάλη ακμή της πόλης είχε ως επακόλουθο και την πνευματική ανάπτυξη των κατοίκων της.
Τα Μέγαρα ανέδειξαν σπουδαίους άνδρες των γραμμάτων και της τέχνης, όπως τον φιλόσοφο Ευκλείδη, ιδρυτή της Μεγαρικής Σχολής ( 450 - 470 π.Χ. ) τον μαθητή του Στίλπωνα, τον μεγάλο αρχιτέκτονα Ευπαλίνο, τον ελεγειακό ποιητή Θεογνή και πολλούς άλλους γλύπτες και ποιητές.
Τα Μέγαρα θωρούνται ακόμη πατρίδα της κωμωδίας αφού οι κάτοικοι φημίζονταν για την ευθυμία τους και τους σκωπτικούς αυτοσχεδιασμούς τους.
Η Αρχαία πόλη με τα θαυμάσια μνημεία της περιγράφονται στον " Περιηγητή " του Παυσανία.
Τα σημαντικότερα ήταν, η Κρήνη του Θεαγένη και το Υδραγωγείο που την τροφοδοτούσε, o μεγαλοπρεπής ναός του Ολυμπίου Διός με άγαλμα του Θεού των Θεών, ο επιβλητικός ναός της Αρτέμιδος με το άγαλμα της Θεάς και τα αγάλματα του ελληνικού Δωδεκάθεου, έργα του Πραξιτέλη, ο ναός της Αθηνάς στην κορυφή του λόφου της Ακρόπολης με επίχρυσο άγαλμα της θεάς, οι ναοί του Διονύσου, της 'Ίσιδος και του Απόλλωνα καθώς και πλήθος άλλων ναών και ιερών αφιερωμένων σε διάφορες θεότητες.
Η σημερινή πόλη των Μεγάρων είναι χτισμένη πάνω στους δύο λόφους που σκεπάζουν τα ερείπια της αρχαίας πόλης. Είναι πόλη κυρίως γεωργική, κέντρο πτηνοτροφίας, και έδρα διοικητικών υπηρεσιών.
Στα Μέγαρα συρρέουν κάθε χρόνο την Τρίτη του Πάσχα πλήθη επισκεπτών για να παρακολουθήσουν τον ονομαστό χορό της " Τράτας " που χορεύεται από νέες με ωραιότατες χρυσοποίκιλτες παραδοσιακές στολές, υπολείμματα του αρχαίου χορού των πεπλοφόρων παρθένων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι νέες των Μεγάρων φημίζονται για την ομορφιά τους, το παράστημα τους και τη δωρική κατατομή τους.


 
ΑΡΧΑΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Μικρό χωριό σήμερα δίπλα στα ερείπια της Αρχαίας Κορίνθου μίας από τις λαμπρότερες πόλεις της αρχαιότητας και από τις πρώτες κοιτίδες της τέχνης.
Η πόλη, χτισμένη στους πρόποδες του Ακροκόρινθου είχε αναπτύξει τεράστιο πλούτο, ήταν διακοσμημένη με θαυμάσια μνημεία και οικοδομήματα, ανάμεσα στα οποία δέσποζαν ο ναός του Απόλλωνα και η Αγορά. Στην Κόρινθο δημιουργήθηκαν τα περιζήτητα Κορινθιακά αγγεία και ειδώλια, άκμασαν η ζωγραφική και η ποίηση και φιλοτεχνήθηκε ένας νέος ρυθμός στην αρχιτεκτονική των κιόνων, ο κορινθιακός ρυθμός.
Η πόλη λεηλατήθηκε και πυρπολήθηκε από τους Ρωμαίους το 146 π.Χ. και έσβησε για 100 χρόνια το " lumen totius graecie " ( Το φως όλης της Ελλάδος ) όπως την αποκάλεσε ο Κικέρωνας.
Ανοικοδομήθηκε το 46 μ.Χ. από τον Ιούλιο Καίσαρα, αναπτύχθηκε ταχύτατα και το 52 μ.Χ. ο Απόστολος Παύλος ίδρυσε εκκλησία στην οποία απηύθυνε δύο Επιστολές.
Η σημερινή πόλη της Κορίνθου, χτισμένη σε απόσταση 8 χλμ. από την θέση της Αρχαίας, είναι ένα από τα μεγάλα αστικά κέντρα της Πελοποννήσου.

 
ΑΡΧΑΙΑ ΝΕΜΕΑ
Ονομαστή πόλη της αρχαιότητας από τους μεγάλους πανελλήνιους αγώνες τα " Νέμεα ", που τελούνταν εκεί κάθε διετία καθώς και από τον περίφημο ναό του Δία του 4ου π.Χ. αιώνα, ένα από τα εθνικά ιερά των Ελλήνων, ερείπια του οποίου σώζονται μέχρι σήμερα.
Η Αρχαία Νεμέα ήταν επίσης γνωστή και από τον άθλο του Ηρακλή που φόνευσε τον Νέμαιο λέοντα.
Η αρχαία Νεμέα είναι σήμερα ένα γραφικό χωρίο και η Κωμόπολη της Νεμέας σε μικρή απόσταση είναι γνωστή από τα φημισμένα κρασιά της Νεμέας που παράγονται από τους αμπελώνες της περιοχής.

 

 
 ΤΕΓΕΑ
Αρχαία σημαντική πόλη όχι μόνο της Πελοποννήσου αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας, στην οποία λατρευόταν η θεά Αλέα και η θεά Αθηνά. Προς τιμήν τους έχτισαν το ναό της Αλέας Αθηνάς, έναν από τους λαμπρότερους ναούς της αρχαιότητας. Το ναό κοσμούσε άγαλμα της θεάς, έργο του μεγάλου γλύπτη Σκόπα.
Στην πόλη υπήρχαν ακόμη μεγαλοπρεπή κτίρια, στάδιο, γυμνάσιο και ολομάρμαρο θέατρο.
Η Τεγέα είχε δικό της νόμισμα και ήταν πατρίδα πολλών συγγραφέων, ιστορικών και λυρικών ποιητών.
Στην πόλη υπάρχει σήμερα αξιόλογο αρχαιολογικό μουσείο με διάφορα γλυπτά και αντικείμενα έργα του Σκόπα, καθώς και πολλά σημαντικά ευρήματα από την περιοχή.

 

 
 ΣΠΑΡΤΗ 
Οι αρχές της ιστορίας της Σπάρτης ανάγονται σε πανάρχαιους χρόνους, διότι βάσει των ανασκαφών, η περιοχή κατοικείτο από του τέλους της νεολιθικής εποχής.
Τα ερείπια της αρχαίας Σπάρτης βρίσκονται περίπου 500 μέτρα από τη νέα πόλη και περιλαμβάνουν τον λεγόμενο " Τάφο του Λεωνίδα ", το λόφο της Ακρόπολης της πόλης, ερείπια του ναού της Χαλκιοίκου Αθηνάς, ερείπια του ναού της Ορθίας Αρτέμιδος, του θεάτρου του 2ου π.Χ. αιώνα και ακόμη ερείπια χριστιανικού ναού του 10ου αιώνα.
Η Σπάρτη κυριάρχησε ως κράτος αριστοκρατικό, ολιγαρχικό και στρατιωτικό σε ολόκληρη την Πελοπόννησο.
Ο νομοθέτης Λυκούργος θεωρείται ο διοργανωτής του στρατιωτικού και δωρικού πολιτεύματος της Σπάρτης με τον διαχωρισμό των πολιτών στις τάξεις των " Σπαρτιατών " , απογόνων των Δωριέων κατακτητών, πλουσίων γαιοκτημόνων με πλήρη δικαιώματα, των " Περιοίκων ", αυτοχθόνων με δικαιώματα να ζουν στην περιφέρεια ελεύθερα και να υπηρετούν στο στρατό, και των " Ειλώτων " δούλων των Σπαρτιατών χωρίς κανένα πολιτικό δικαίωμα.
Η ιστορική διαδρομή της Σπάρτης κατά την αρχαιότητα είναι πολυκύμαντη και σηματοδοτείται από κατακτήσεις, νίκες, πανίσχυρες συμμαχίες αλλά και μεγάλες ήττες. Γενικά η Σπάρτη διαδραμάτισε πρωτεύοντα ρόλο.
Η σύγχρονη Σπάρτη, η πρωτεύουσα της Λακωνίας συγκεντρώνει τις διοικητικές υπηρεσίες του Νομού και αποτελεί το βιομηχανικό, γεωργικό και εμπορικό κέντρο της εύφορης κοιλάδας του Ευρώτα, με την εξαιρετικά πλούσια παραγωγή σε εσπεριδοειδή και φημισμένο ελαιόλαδο.
Η πόλη έχει ωραία ρυμοτομία, καλαίσθητη αρχιτεκτονική και αξιόλογο αρχαιολογικό μουσείο με πολλά γλυπτά, είδωλα, αμφορείς, αγαλματίδια κτλ.
Η Σπάρτη περιβάλλεται από μία καταπράσινη φύση εκπληκτικής ομορφιάς και προστατεύεται από δύο επιβλητικά βουνά στα ανατολικά τον Πάρνωνα και στα δυτικά τον Ταύγετο.





Ιστορικά στοιχεία:
1983 έως σήμερα:
Η μάχη του Μαραθώνα το 490 π.Χ., η πλέον περίφημη μάχη της παγκόσμιας ιστορίας , αποτελεί σταθμό και αφετηρία της ιστορίας του πολιτισμού.
Ο θρίαμβος της μεγαλοφυΐας του Μιλτιάδη και η αυταπάρνηση των οπλιτών του έτρεψαν σε φυγή τις ορδές του περσικού επεκτατισμού, και διέσωσαν την Αθήνα και ολόκληρο τον ελληνισμό από τον έσχατο κίνδυνο της υποδούλωσης στους βαρβάρους επιδρομείς. Οι συνέπειες της νίκης του Μαραθώνα φθάνουν μέχρι των ημερών μας. Πρόκειται για την πρώτη επιτυχή ματαίωση της επικράτησης του "ασιατισμού" στην Ευρώπη, γεγονός με κοσμοϊστορική σημασία. Χάρη στη νίκη αυτή η Αθήνα μπόρεσε να μεγαλουργήσει και να κληροδοτήσει στην ανθρωπότητα όλους τους τομείς της γνώσης, της τέχνης και της αρετής. Δυόμισι χιλιάδες χρόνια μετά την ιστορική αυτή μάχη γεννιέται στην Ελλάδα ένα αθλητικό γεγονός άρρηκτα συνδεδεμένο μαζί της.

 

 

 



Ονομάστηκε Σπάρταθλον
Αφετηρία του στάθηκε η αφήγηση του Ηρόδοτου για την μάχη του Μαραθώνα.
Ο μεγάλος ιστορικός της αρχαιότητας, περιγράφοντας πολλά χρόνια αργότερα, τις λεπτομέρειες της μάχης, αναφέρεται στο κατόρθωμα ενός Αθηναίου ημεροδρόμου, του Φειδιππίδη, τον οποίον οι Αθηναίοι στρατηγοί έστειλαν στην Σπάρτη για να ζητήσει τη βοήθεια της προκειμένου να ενισχυθούν οι ολιγάριθμες δυνάμεις των Αθηναίων απέναντι στην επερχόμενη ασιατική πλημμυρίδα στον Μαραθώνα.
Σύμφωνα πάντα με τον Ηρόδοτο, ο Φειδιππίδης έφτασε στη Σπάρτη " την επομένη της αναχώρησης του" από την Αθήνα.

 


Ένα Επικό Κατόρθωμα!

Το ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ είναι ακριβώς το γεγονός που ξαναφέρνει στην επικαιρότητα το κατόρθωμα αυτό, ανασύροντας ένα θρύλο από τα βάθη της ιστορίας. Η ιδέα για τη δημιουργία του οφείλεται σε μια συγκυρία και ανήκει στον βρετανό σμήναρχο της RAF John Foden. Eλληνολάτρης και μελετητής της Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας, ο John Foden διαβάζοντας τον Ηρόδοτο σταμάτησε απορημένος στην εξιστόρηση του κατορθώματος του Φειδιππίδη, και διερωτήθηκε αν ένας σύγχρονος άνθρωπος μπορεί να διανύσει τα 250 χλμ. Αθήνας - Σπάρτης σε δύο μέρες. Σκέφθηκε τότε πως ο μόνος τρόπος να το διαπιστώσει ήταν να επιχειρήσει να τρέξει ο ίδιος την ιστορική διαδρομή αφού ήταν συμπτωματικά και δρομέας μεγάλων αποστάσεων. Έτσι με άλλους τέσσαρες συναδέλφους του της RAF , επίσης δρομείς, έρχεται στην Αθήνα το φθινόπωρο του 1982 όπου τα μέλη της βρετανικής παροικίας και έλληνες φίλοι τους επιφυλάσσουν θερμή υποδοχή και τους παρέχουν κάθε διευκόλυνση και συμπαράσταση. Καταστρώνουν τον σχεδιασμό της πλησιέστερης προς την περιγραφή του Ηρόδοτου διαδρομής και στις 8 Οκτωβρίου ρίχνονται στην περιπέτεια για να δουν αν το όραμα μπορεί να γίνει πράξη. Την επομένη, 9 Οκτωβρίου, μετά από 36 ώρες ο John Foden φτάνει στη Σπάρτη μπροστά στο άγαλμα του Λεωνίδα. Ο συνάδελφος του John Scholten είχε φτάσει μισή ώρα νωρίτερα και τέλος ο John MacArthy τερματίζει σε χρόνο λιγότερο από 40 ώρες.


Η ομάδα των βρετανών είχε αποδείξει πως ο Ηρόδοτος "είχε δίκιο"!

Ένας άνθρωπος είναι πράγματι ικανός να καλύψει 250 χλμ. σε δύο μέρες.
Μετά την επιτυχία του εγχειρήματος, ο πρωτεργάτης του άρχισε να οραματίζεται την καθιέρωση ενός αγώνα που θα έφερνε στην Ελλάδα δρομείς μακρινών αποστάσεων από όλον τον κόσμο για να τρέξουν στα ίχνη του αρχαίου ημεροδρόμου.
Το όραμα αυτό του John Foden γίνεται γρήγορα ευρύτατα γνωστό. Αναμφισβήτητα, το ιστορικό πλαίσιο του αγώνα, στενά συνδεδεμένο με την ιδέα του Ολυμπισμού και κατά συνέπεια με την πλήρη ανιδιοτέλεια, γίνονται τα ισχυρά κίνητρα που διεγείρουν τη φαντασία και προκαλούν πρωτόγνωρη συγκίνηση σε πλήθος δρομέων μεγάλων αποστάσεων σε όλο τον κόσμο. Δικαιολογημένα, λοιπόν, η ανταπόκριση τους ήταν άμεση και καταλυτική. Αυτό οδήγησε στη διοργάνωση του Α' Διεθνούς ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ το 1983, με την συμμετοχή 45 δρομέων από 11 χώρες και την Ελλάδα.
Η επιτυχία και η απήχηση ήταν καθοριστικές για την περαιτέρω πορεία και εξέλιξη του αγώνα. Έτσι το 1984 ιδρύεται Σύνδεσμος με την επωνυμία ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ.
Από τότε και μέχρι σήμερα ο Δ. Σ. Σ. διοργανώνει ανελλιπώς τον αγώνα κάθε Σεπτέμβρη γιατί τότε τοποθετεί χρονολογικά ο Ηρόδοτος την αποστολή του Φειδιππίδη στην Σπάρτη.


Η αναβίωση μιας σελίδας της Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας καθιερώνεται πλέον ως μια από τις κορυφαίες αθλητικές εκδηλώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Μεγάλα ονόματα δρομέων συρρέουν στην Αθήνα από την Αυστραλία και την Ιαπωνία μέχρι τον Καναδά και τις Η.Π.Α., συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των περισσοτέρων χωρών της Ευρώπης. Όλοι τους συνεπαρμένοι από την μοναδικότητα, την τραχύτητα αλλά και την ταπεινοφροσύνη και τον σεβασμό προς τα αθλητικά ιδεώδη που επιβάλλει αυτό που πλέον αποκαλείται \"μυθικό\" ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ.

Όμως το ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ, πέρα από την αθλητική του διάσταση, γίνεται και ένα ισχυρό βήμα από όπου, χωρίς τυμπανοκρουσίες, διοχετεύονται αληθινά μηνύματα φιλίας και ειρήνης ανάμεσα στους λαούς της γης, πέρα και πάνω από οποιεσδήποτε πολιτικές ή φυλετικές διακρίσεις. Ένα βήμα, από όπου προβάλλεται παράλληλα και Ελλάδα με το ωραιότερο της πρόσωπο, και με κορωνίδα την απαράμιλλη φιλοξενία της και τον θαυμασμό για τις φυσικές καλλονές της. Έτσι οι εκατοντάδες δρομείς που συμμετέχουν στο ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ μεταφέρουν στις πατρίδες τους τις εικόνες και τις εμπειρίες από την Ελλάδα και γίνονται με τον τρόπο αυτό οι καλύτεροι πρεσβευτές της χώρας μας στο εξωτερικό.


Λίγα Λόγια Για Τον Διεθνή Σύνδεσμο Σπάρταθλον
Πρόκειται για ένα Σύνδεσμο μη κερδοσκοπικό, με λιγοστούς πόρους προερχόμενους από τις συνδρομές των μελών ( όχι πολλών ) και μικρές χορηγίες, για τις ανάγκες διατροφής των αθλητών.
Η προετοιμασία του αγώνα, επί ένα σχεδόν χρόνο, δεν απέχει καθόλου από εκείνη ενός στρατιωτικού εκστρατευτικού σώματος : πολυάριθμο έμψυχο υλικό και οχήματα, παντός κυβισμού και τύπου, εφόδια για το στήσιμο των 75 σταθμών ανεφοδιασμού κατά μήκος της διαδρομής, άγρυπνη παρακολούθηση των αθλητών για την πλήρη ασφάλεια τους και για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε περιστατικού, πλαισιωμένων από κινητές ιατρικές μονάδες άμεσης επέμβασης.
Όλο το έμψυχο υλικό προέρχεται από εθελοντές, φίλους και μέλη, που, άγρυπνοι, επί 36 ώρες κάθε Σεπτέμβρη καταθέτουν τα ωραιότερα συναισθήματα τους στην υπηρεσία αυτού του αγώνα.
Ο μόχθος για τη διοργάνωση και τη διεξαγωγή ενός ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ είναι σκληρός και οι ευθύνες απέναντι στους αθλητές, που μας τιμούν με τη συμμετοχή τους, τεράστιες.Διανύονται χιλιάδες χιλιόμετρα μέσα στον καυτό ήλιο της ημέρας και την παγωνιά της νύχτας, και ατελείωτες είναι οι ώρες της καρτερικής αναμονής στο κάθε πόστο μέσα στην ερημιά της φύσης για να εξασφαλιστεί στον κάθε αθλητή η απαραίτητη συμπαράσταση για την συνέχιση της υπεράνθρωπης προσπάθειάς του.
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η διαδρομή που χάραξε ο John Foden και οι ομάδα του πάνω στις μαρτυρίες του Ηρόδοτου και από γνωστά ιστορικά γεγονότα της εποχής εκείνης ήταν η πλησιέστερη προς εκείνη που ο Φειδιππίδης θα έπρεπε να είχε ακολουθήσει. Πιστεύεται λοιπόν, ότι το ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ αποτελεί την εγκυρότερη αναπαράσταση της διαδρομής αυτής.

 



Περιγράφεται δε ως η πιο δύσκολη διαδρομή στον κόσμο. Δύσβατα μονοπάτια και χωματόδρομοι με νερά και λάσπες ( αν έχει βρέξει ) διασχίζουν αμπέλια και ελαιώνες, σκαρφαλώνουν σε πλαγιές λόφων, ενώ το φόβητρο όλων των αθλητών και η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η αναρρίχηση στο Παρθένιο Όρος ( 1200 μ. ύψος ) μέσα στο πυκνό σκοτάδι, εκεί όπου ο Φειδιππίδης συνάντησε τον θεό Πάνα, εκεί όπου το τοπίο έχει μείνει αναλλοίωτο όπως 2500 χρόνια πριν, χωρίς ίχνος μονοπατιού, μέσα στα βράχια και τους θάμνους, με θερμοκρασία 4° - 5° C και δυνατούς ανέμους. Η δοκιμασία της ανθρώπινης αντοχής και του ψυχικού σθένους στο αποκορύφωμα τους !

Εξαντλητικές ακόμα και οι ατελείωτες ανηφορικές στροφές πριν την Σπάρτη, όταν πια και οι ακμαιότεροι των αθλητών αρχίζουν να έχουν παραισθήσεις αφού έχουν χάσει κάθε επαφή με τον χρόνο και την πραγματικότητα και σέρνουν με δυσκολία τα βήματα τους προς τον τερματισμό σαν αυτόματα.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το ένα τρίτον των αθλητών, ίσως και λιγότεροι φτάνουν στο τέρμα του αγώνα.
Ένας Σπαρταθλητής γνωρίζει καλά ότι η κατάκτηση ενός ρεκόρ σε μια τέτοια διαδρομή δεν είναι η βασική του επιδίωξη. Εκείνο που κυρίως επιδιώκει είναι ο τερματισμός μέσα σε 36 ώρες. Αυτοί που το έχουν επιτύχει λένε πως δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουν τα συναισθήματα τους.
Το ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ είναι μόνο βίωμα. Είναι μόνο εμπειρία προσωπική. Ο κάθε αθλητής ονειρεύεται την συμμετοχή του και η φαντασία του εξάπτεται από την ιδέα ότι, ερχόμενος στην Ελλάδα για να τρέξει πάνω στα βήματα του αρχαίου ημεροδρόμου γίνεται ένας σύγχρονος Φειδιππίδης και προπονείται σκληρά για αρκετά χρόνια πριν φτάσει στο επίπεδο των απαιτήσεων του αγώνα.
Πρόκειται για μία υπεράνθρωπη προσπάθεια που έχει ως ανταμοιβή μόνο ένα στεφάνι ελιάς και λίγο νερό από τα χέρια μίας νεαρής Σπαρτιάτισσας για όσους κατορθώσουν να φτάσουν μπροστά στο άγαλμα του Λεωνίδα.


Είναι πλέον γνωστό σε όλους τους αθλητές ότι το ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ δεν προσφέρει καμία υλική ανταμοιβή. Γεννήθηκε στο λίκνο του Ολυμπιακού πνεύματος και παραμένει βαθιά προσηλωμένο σ' αυτό, αποστρεφόμενο την σύγχρονη τάση για εμπορευματοποίηση του αθλητικού ιδεώδους.
Γι' αυτό το ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ είναι μοναδικό στον κόσμο. Συγκλονιστικό για όλους. Είναι το γεγονός που ενώνει τον άνθρωπο με ένα μύθο που ξεπηδάει από τα βάθη της χιλιόχρονης ιστορίας μας.

 


Κάλυψη από τα Περιφερειακά Νοσοκομεία καθ΄ολο το μήκος της διαδρομής

Τα Περιφερειακά Νοσοκομεία ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΑΡΓΟΥΣ, ΤΡΙΠΟΛΕΩΣ ,ΣΠΑΡΤΗΣ , είναι σε ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ κατά την διάρκεια του αγώνος να δεχθούν αθλητές με επείγοντα περιστατικά από το πλησιέστερο σημείο της διαδρομής
 

Ασθενοφόρα στους Κεντρικούς Σταθμούς για άμεση διακομιδή βαρέων περιστατικών

Καθ’ολη την διάρκεια του αγώνος Ασθενοφόρα ευρίσκονται στους Κεντρικούς σταθμούς 1)Ελλάς Καν 2) Αρχ.Κορινθο 3) Αρχ.Νεμεα 4) Μαλανδενι 5)Λυγκεία, 6)Βάση Βουνού 7)Νεστανη, 8) Τεγεα Αλέα, 9)Μνημείο. Επίσης ασθενοφόρα ευρίσκονται σε κίνηση, ενδιάμεσα από τους κεντρικούς σταθμούς για, άμεσο επέμβαση και διακομιδή στο πλησιέστερο περιφερειακό νοσοκομείο


Ιατρικές Ομάδες Υποστήριξης- Περίθαλψης (πολλαπλών Ειδικοτήτων ) επι 36 ώρες

Στους Κεντρικούς Σταθμούς 1)Ελλάς Καν 2) Αρχ.Νεμεα,3) Λυρκεια,4)Βάση Βουνου,4)Νεστανη, 5)Τεγεα Αλεα,6)Μνημείο.(223,4.χλμ)και Τερματισμό υπάρχουν ιατρικές ομάδες στελεχωμένες με κορυφαίους ιατρούς (πολλαπλών Ειδικοτήτων), έτοιμες να προσφέρουν ιατρική υποστήριξη και περίθαλψη στους Αθλητές και όχι μόνο, Επίσης ιατρικά αυτοκίνητα κινούνται καθ΄ολη την διαδρομή μεταξύ των Κεντρικών. Σταθμών για άμεση επέμβαση και βοήθεια

   


  Υποστήριξη από Ομάδες Φυσιοθεραπευτών στους Κεντρικούς Σταθμούς

Ομάδες φυσιοθεραπευτών είναι διαμοιρασμένες στους Κεντρικούς Σταθμούς και παρέχουν την υποστήριξη τους στους Αθλητάς, επί 36 ώρες ανελλιπώς, επίσης, αυτοκίνητα με φυσιοθεραπευτές κινούνται καθ΄ολο το, μήκος της διαδρομής.για την βοήθεια των αθλητών.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το ArcadiaSports.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.


comments powered by Disqus

Ροη Ειδησεων